Måndag eller tisdag?

Jag känner mig helt yr, har ingen aning om vad det är för dag, eller datum för den delen.

Vaknade ca 127582 ggr i natt av att jag inte kunde andas, gick upp och letade efter nässprayen och somnade sedan om. Vaknade sen vid halv tio, genomsvettig och ja - stopp i näsan. Har kännt mig frösen och varm omvarannat hela dagen. Nu är även hela hjärnan slutkörd. Dumt nog eftersom jag måste göra klart uppgifterna till Medieanalysen.

Chansade innan idag och skickade ett mejl till en kvinna som hyr ut ett studentrum i H, sen skrev hon tillbaka att hon gärna vill visa mig rummet. Woho! Ska ringa henne imorgon och bestämma. Hoppas verkligen det blir av, det verkade helt underbart!

Så ni kan väl tycka lite synd om mig som fått världens förkylning, samt att jag får besök senare i veckan av den mindre underbara Tant Röd............

Gårdagens festligheter

Kvällen började med en god middag och mormor på besök här hemma, sen fick jag skjuts in till Sara. Efter lite spel hos Sara gick vi vidare till Cim. Att säga att där var mycket folk är att underdriva, hela lägenheten var full.

Sen gick vi vidare till stan, som också var full med folk. Det blev Tycho och Inferno.

Det roligaste under hela kvällen måste ha varit Louise, haha! Hennes skratt smittade av sig och tillslut stod jag, Jennie och Louise och asgarvade på Inferno. Desto mer jag berättade för hennes, desto mer skrattade hon. Underbart!

Nu ska jag titta klart på filmen, sen blir det lite städning o kanske pluggning. Ska på fest hos Majsan senare idag så måste hinna med vissa saker :)

Puss

Galna saker a la Turkie

Måste nog säga att Jennie var den klantiga den här resan. Vilket glädjer mig, eftersom jag brukar få den titeln.. Men denna gången har hon förtjänat den. För att ge några exempel kan jag ju rada upp lite:

- hon lyckades på fågelbajs på axeln när hon satt i poolen och pratade med mig, utan att märka det.
- hon satte sig i vattenmelon som fanns på en tallrik som hon själv ställt på sig säng efter att hon tagit på sig kvällens festblåsa.
- hon lyckades att spilla spagetti bolognese på samma klänning som ovan, bara två timmar efter händelsen med melonen.
- hon låg och läste och skulle sedan gå till poolen, men bikiniöverdelen hade gått sönder och fick snabbt ro åt sig sin klänning för att undvika en "olycka".
- hon brände sig på både rumpan och låren, trots att hon aldrig gjort det förut.

Där har ni hennes klantigaste moments på resan. Kul va? :) Hahah!

Resumé

Nu har man varit i Sverige sen onsdags kväll, nu börjar man vänja sig vid lite kyligare klimat. Här är ca 10 grader kallare och när väl solen gassar på så sblir man ju inte svettig.. Haha! Tänkte jag skulle dra en resumé av varje dag som gick där borta i kalkonlandet.

Onsdag 17 juni:

Kom till Alanya efter en jädra busstur vid fyra tiden. Tre danska par halsade öl på bussen som egentligen skulle köra i max två timmar från Antalya till Alanya, men turen tog ca tre timmar - bara för att de skulle kissa och röka vid varje bensinstation.. När vi väl kom fram slängde vi oss i poolen och försökte få så mycket sol som det bara gick. På kvällen blev det mat nere i hamnen och en strawberry daiquiri på Crazy Hourse, som för övrigt nog är världens godaste.

Torsdag 18 juni:

Dagen började med en god frukost på hotellet med massa frukt och någon konstig äggrulle. Sen simmade vi (mest jag, haha) några rundor i poolen. Sen efter en timmes solning vid poolen drog vi ner till Kleopatra Beach. Där var små stenar som kändes som grillkol när man gick på dem, det resulterade också i att jag fick små blåsor under fötterna. Havet var också grumligt och vågorna gjorde att man fick balansera för att kunna stå rakt. Det var den enda dagen som vi var på stranden, haha! På kvällen var vi återigen nere i hamnen och åt, jag åt sallad med bläckfiskringar och Jennie åt kyckling och pasta. Ni som känner Jennie kan nog se henne framför er när jag satt där och njöt av mina små ringar...

Fredag 19 juni:

Midsommar - 35 grader och sol hela dagen. Ljuvligt värre! Dagens började med ett turkiskt bad - hamam. Först blev man in körd i en bastu som var fruktansvärt varm, och när vi hade slut på syre så sprang jag och Jennie ut därifrån och gick vidare till duschen, efter det var det dags för bubbelbad. Sen kom dem och hämtade oss och förde oss till en ångbastu. När syre tog slut där var det dags för duschen igen och sen kom det en man och förde bort en till de stora marmorblock som fanns i rummet. Där fick man sitta och bränna fläsket ett bra tag innan de kom och började själva skrubbningen. När de sen bad en att lägga sig på magen trodde jag inte de var särkillt kloka, marmorskivan var brännhet och de ville att jag skulle lägga min mage där.. Efter några hyvlingar, ja det kändes som när man hyvlade med hyvlen på träet på träslöjden i grundskolan, men nu hyvlade någon bort huden på mig... Efter det var det återigen dags för duschen, sen kom där en annan turk som tog en i armen och sa "Merhaba" i ens öra och förde en bort till ett annat marmorblock där fick man ligga och vänta på själva oljemassagen. Massagen som man fick betod bland annat av ett grepp som man ser vissa poliser göra (!) Sen fick vi gå ut och vänta ytterligare på en helkroppsmassage. Tanten som masserade mig var sjukt hårdhänt och sjöng en massa, haha! Fick tillslut en ansiktsmask och sen var det dags för duschen. På kvällen var vi så slut att vi bara gick ut och åt, tog en shoppingrunda på stan, sen tog varsin drink i hotellbaren och några nutellamackor på rummet, sen blev det bingen.

Lördag 20 juni:

Solade i princip hela dagen, träffade även Markus och Oskar i poolen som sedan fick bli våra festkompisar på kvällen. Vid sex gick vi in till killarna och förfesten började så smått komma igång. Efter nån timme när deras AC lagt av gick vi in på vårt rum och åt vattenmelon. Sen tog vi taxi ner till Crazy Horse där vi drack en - ja just det - strawberry daiquiri. Gick sen vidare till Bellmans där ingen mindre än Sibel uppträdde, haha! Det var helt sjukt roligt, vi satt och diskuterade om det var Sibel eller inte men jovisst var det det. Efter Bellmans drog vi till The Doors där öset var, i alla fall den kvällen. Kvällen avslutades med en chicken kebab.

Söndag 21 juni:

Lite huvudvärk och rätt så mycket uttorkning. Var återigen nere vid poolen och lapade sol hela dagen. Sov oss igenom eftermiddagen i skuggan. Var ute och åt på kvällen på en restaurang som heter Queen's Garden. Väldigt trevlig personal som hela tiden såg till att allt var bra.

Måndag 22 juni:

På måndagen gjorde vi en båtutflykt. Skulle nog säga att det var det bästa dagen, det hände så mycket hela tiden. Båtturen började vid halv tio-tiden på förmiddagen och höll på till klockan fyra. Under dessa timmar fick vi gott om sol och bad, då vi gjorde små badstopp runt Alanyas kust. Ali, eller Tarzan som jag sa, underhöll oss med både hopp från 25 meter hög klippor och klättring på vajerna som gick från fören upp till masten. Hans kropp gick inte av för hackor... Blev bjuden till båten på kvällen av Tarzan och hans vänner så vid tio tiden, efter en måltid på Queen's Garden gick vi ner till Arif Kaptan och fick öl i mängder. En finska vid namn Jenny, som för övrigt jobbade som reseladare för Fritidsresor gjorde oss sällskap denna kväll. När klocklan började närma sig midnatt gick vi till Havana Club och fick stå där och vänta en lång stund. Men det var det verkligen värt - för vi fick plats i VIP-rummet. Där bjöds det på drinkar som var stora som vattenmeloner och alla killarna behandlade oss som prinsessor. Underbart! Några mindre påklädda norskor hittade upp till VIP-rummet och bjöd på en del prat, dock inte med dem utan om dem, haha!

Tisdag 23 juni:

Ja, då var det återigen dags för huvudvärk och uttorkning. Låg och slappade vid och i poolen hela dagen, sen var det dags för packning. Vid 19-tiden gick vi ner till hotellrestaurangen där det skulle vara turkisk afton med turkisk dans och inhemsk mat. Riktigt god mat måste jag säga! Den stora besvikelsen var dock tsatsikin, hela veckan hade vi beställt en tsatsiki som Jennie var mycket förtjust i och jag var mindre förtjust i den. Men på den turkiska aftonen hade de gjort en riktig version, med gurka och sånt där, haha! Kvällen avslutade med att hotellägarens son kom till vårt bort och frågade om vi trivdes och ville bjuda på dricka. Jennie blev dock lite ledsen när jag snällt tackade nej och sa att jag borde vara stolt eftersom han bara kommit fram till vårt bord och pratat med mig och ingen annan, du är söt du Jennie. En riktigt trevlig kväll!

Onsdag 24 juni:

Var uppe med tuppen, eller ja klockan sju iaf och fixade till sig och packade det sista. Gick sen ner och åt den sista frukosten på hotellet och vid kvart över åtta blev vi hämtade med buss av Fritidsresor. Det tog lite mindre än två timmar att ta sig till flygplatsen den här gången - alltså gjordes inga stopp alls. Väl på flygplatsen fick man röntga sitt bagage och gå igenom olika säkerhetskontroller och sen hade vi en och en halv timme på oss innan flyget skulle starta. Det blev dock ytterligare en och en halv timme till eftersom flygplansmaten inte blivit levererad i tid... Kom till Köpenhamn vid tjugo över fem och hann lyckligtvis med tåget till Malmö 17.56. Sen hämtade mamma oss i Landskrona vid kvart över sju.

Det var den veckan, jag hade det underbart och reser gärna tillbaka! Tack Jennie, jag hade skit roligt!

R.I.P King of Pop

Nyheterna strömmar av nyheten - Michael Jackson har dött. Sorgligt nog eftersom han skulle ute på turné, hans sista också för den delen. Mycket mer hann han tyvärr inte med, han blev bara 50 år gammal. Nu spekulerar man i om hans död var ett hjärtstillestånd eller något annat, man spekulerar också på om hans barn verkligen var hans..

Trots allt tycker jag ändå att Micheal Jackson var en fantastisk artist som kommer att förbli den största!

Jag kommer i alla fall fortsätta att duscha till hans CD-skiva Thriller.

Turkiet 2009

Hemma igen!

Nu är vi hemma igen, tyvärr! Det har varit helt underbart! Massa härliga människor, dock fanns de några som var jävligt störiga med, haha!

Orkar dock inte skriva så mycket just nu, men tänkte lägga upp några bilder så får de stå för texten så länge :)

Sista dagen

I natt åker vi, eller ja vi flyger imorgon bitti, men ska lämna hemmet kl 04.00, underbart :P

Nu sitter jag och fixar med min iPod, sen blir det skoluppgifter och till sist blir det packning av det allra sista.

PUSS!

Packning och pluggning

Håller på att packa lite nu, ska sätta mig med skolböckerna till Medieanalyskursen snart och skriva lite om begreppet kultur.. Får väl se hur det går :P

Har varit inne hos Hanna och Lotta idag, Hanna bjöd på mat och vi snackade massa skit :P

Imorgonförmiddag blir det skolavslutningsfika i Hbg, min lilla kusin slutar första klass :)

Nej, back in business!

SNART!

1 dag, 12 timmar och 32 minuter

Student 2009 är över

Igår firades studenterna som gick ut i Landskrona. Regnet vräkte ner, men jag stod där med mitt lilla paraply och skakade av kyla, haha! Efter bilkortegen blev det idrottssalen i Tuppaskolan, där Kajsa firades. Grattis igen snäckan! Fick mycket god mat och god tårta. Kajsas humör var, såklart, på topp. Ja kanske lite väl på topp, hahah! Kan ibland höra den där jävla visselpipan...

Efter massa mat och maaaassa dricka, gick vi ner i stan, drog inom Josses studentfestmed Jennie. Mötte Hannis på toaletten, haha! Sen drog vi vidare, men när vi hörde vad priset på biljetten till tältet kostade och att Tages var slutsålt, samt magknip blev beslutet att dra hem.. Ringde efter en taxi, men det var såklart upptaget hela jävla tiden! Vi började gå och tänkte att vi kunde ringa på väg hem till Jennie. Det tutade upptaget hela biten bort till Jennies port! Och tror ni inte att himlen öppnade sig när vi hade kommit till Posten? När vi väl var hemma hos Jennie, såg vi typ nyduschade ut, hah! Det var bara att lägga kläderna på torkning och krypa ner.

Nu ska jag fixa mig lite, känner mig sjukt sleten och ska dessutom på 70-årsfest idag - Martin 20 år och Bengt 50 år.

PUSS!

Psst.. TURKIET PÅ ONSDAG!!!!

Videosamtal

Nu sitter jag och Jennie och snackar via MSN, hahah! Så nördiga!

Tio och en halv timme

Så länge sov jag i natt, haha! Gick och la mig vid kvart över åtta redan..

Var på Center Syd igår med mamma och skulle titta på skor till studenten. Väl inne på Center Syd fick jag sjukt ont i magen, började kallsvettas och höll på att svimma. Hemskt som fan! Det blev i alla fall två par skor, ett par cremevita ballerinaskor och ett par guldfärgade sandaler som till och med var på rean, woho!

Idag blir det städning och en massa fixning till imorgon. PUSS!

One week to go

Har en fullspäckad vecka kvar innan det blir semester! Tacka gud för det! Ska jobbar varje dag fram till och med fredag, samt hinna med en jädra massa pluggande. På fredag ska jag fira sista dagen på jobb samtidigt som Kajsa ska firas, massa party alltså! Underbart!

Nu ska jag anmäla mig till Högskolan i Halmstad. Hörs imorgon, puss!

Gårdagens roadtrip

Var som sagt på Liseberg igår med Grahl, Brodden och Theuer. Körde hemifrån vid Häljarp, kom upp till Liseberg vid halv elva tiden, sen öppnade parken vid elva så det var perfekt.

Det var ganska mycket folk där ändå, massa norrmän. Såg till och med riktiga japanska turister med kameran runt halsen, enda saken var att de snackade norska, hahah!

Åkte massa karuseller som jag egentligen inte borde ha åkt (!) Det blev Höjdskräcken, Kanonen, Balder och HangHai. När vi var på väg upp för Höjdskräcken sa jag rakt ut "det var värre än vad jag kom ihåg" hahah, Brodden som redan hade panik hotade med att döda mig när vi kom ner igen medan Theuer sa att jag skulle hålla tyst. Theuer ändrade dock sin synounkt och kastade lovord över mig, hahah! "Tusen tack för att du tog med mig på detta" "Det var det bästa jag varit med om"

Andra turen i Flum-ride var mindre lyckad... Det kom en våg som sköljde över mig. För att ni ska få den rätta bilden av hur jag såg ut så var jag blöt från höfterna och ner till tårna. Jag fick tömma skorna på vatten när vi hoppade av, haha!

Nu ska jag läsa lite om Reklamombudsmannen, puss!

Dagens lilla lista

Humör: Trött och seg
Gjort: Betalat räkningar och städat
Planer: Ska få gjort lite plugg
Ser på: Grey's Anatomy

Lyssnar på: Grey's
Läser: För tillfället inte nånting
Dricker: Vatten, bara vatten

Äter: Har ätit sallad med fläskfilé
Bästa: Att vågen stod på + - 0 från gårdagen
Sämsta: Att jag fortfarande har jävligt mkt att göra innan det blir sommarlov
Väder: Molnigt
Kläder: Vita hotpants och randig tröja
Vill ha: Sommarlov, högsta önskan just nu

Helsingborg

Idag blev det en runda till Helsingborg, var först på stadsbiblioteket med Alex och hittade lite böcker till uppsatsen. Ska ju komplettera den och fixa lite till sen är den överstökad. Sen vid halv tolv mötte jag upp Jennie och vi tog bussen till Väla. Det blev en runda där, lite lunch på Graffiti, sallad dock, sen en runda till och sen blev det faktiskt IKEA.

Nu kommer vi till det roliga, eller jag kanske det konstiga, haha! Målet till Väla var att hitta studentpresent till Kajsa, efter en runda hade jag fortfarande inte hittat någon och jag o Jennie funderade ut på vad man kunde ge. I väntan på toaletten står jag o väntar på min tur, tjejen som var på toaletten blev klar och öppnade dörren. Vem tror ni står där? Jo, Kajsa! Hahah, världen är liten ;P

Hittade ett underbart fynd inne på Only idag, en kjol som jag sneglat på ett bra tag. Den köpte jag för hela 100 kr, woooho! Provade den när jag kom hem med den tilltänka bodyn och det blev riktigt fint! Sen köpte jag också mig ett par beiga shorts som blir perfekta nu i sommar!

Nu väntar jag på att mina pojkvänner ska komma, så vi kan titta på film.
Puss!

Ps. Imorgon blir det Liseberg så kommer att vara fullt upptagen med att leka barn, tjoho!

Uppmuntar Gina Tricot anorexi?

Jag brukar aldrig kommentera insändare eller skriva några själv, men nu är jag irriterad! Läste en insändare, kan ha varit i Metro häromdagen som handlade om Gina Tricots nya reklamkampanjför deras badkläder. Det är som vanligt den vackra norska tjejen Pernille Holmboe, hon har faktiskt hängt med i fyra år nu (!)

Insändaren handlade om att personen bakom insändaren ansåg att Gina Tricot uppmuntade anorexi genom sin rklamkampanj och användandet av modellen. Det största argumentet till detta var att modellens höftben syntes (!?) Det är där jag måste komma med en liiite kommentar - det gör för fan mina med! Och jag har ändå en hel del extra kilo att bli av med. Då undrar jag om det är ett giltligt skäl till att "anklaga" någon för att uppmuntra anorexi..

Nej det där argumentet är fan uselt! I övrigt tycker jag att Pernille är smal, men vilken modell är inte det idag? Hon ser dock inte anorextisk ut! Nej ordet "anorexi" har blivit ett ord som använs till andra saker än vad själva betydelsen innebär och det gillar jag inte!

Då var uppsatsen överstökad..

Nästan. Alla får en komplettering att göra nu innan det slutgiltliga datumet, så det är bara det kvar att göra, men det fixar vi!

Ska nog hoppa tentan imorgon, känner att det är heölt onödigt att sitta där och stressa när jag inte ens har pluggat något. Då är det bättre att gå direkt till semenariet. Så, så får det bli!

Blir nog snart hämtad skulle jag tro. Känns faktiskt jävligt tråkigt.

Puss!

Två skoldagar kvar!

Imorgon är det den nästsista skoldagen den här terminen - tack gode gud. På fredag ska jag bannemej ta mig en rejäl sovmorgon. Ändå till kl 9, hahah!

Har opponering på B-uppsatserna imorgon så ska läsa igenom två stycken olika och göra kommentarer på dessa, sen ska jag och Alex ses imorgon kl 10 på Sol. Skönt, då räcker det att man tar tåget 09.22.

Nu ska jag glo klart på Satc. Puss!