Uppmuntar Gina Tricot anorexi?

Jag brukar aldrig kommentera insändare eller skriva några själv, men nu är jag irriterad! Läste en insändare, kan ha varit i Metro häromdagen som handlade om Gina Tricots nya reklamkampanjför deras badkläder. Det är som vanligt den vackra norska tjejen Pernille Holmboe, hon har faktiskt hängt med i fyra år nu (!)

Insändaren handlade om att personen bakom insändaren ansåg att Gina Tricot uppmuntade anorexi genom sin rklamkampanj och användandet av modellen. Det största argumentet till detta var att modellens höftben syntes (!?) Det är där jag måste komma med en liiite kommentar - det gör för fan mina med! Och jag har ändå en hel del extra kilo att bli av med. Då undrar jag om det är ett giltligt skäl till att "anklaga" någon för att uppmuntra anorexi..

Nej det där argumentet är fan uselt! I övrigt tycker jag att Pernille är smal, men vilken modell är inte det idag? Hon ser dock inte anorextisk ut! Nej ordet "anorexi" har blivit ett ord som använs till andra saker än vad själva betydelsen innebär och det gillar jag inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0