Årets årssammanfattning

Fick gå tillbaka till arkiven för o hitta vad jag skrivit de andra åren, då jag skrivit blogg, här är det från 2007 och här är det från 2008. Det märks tydligt att 2007 var det året då jag gick igen mest både personligt och runt omkring mig. Det har stärk både min insida och utsida, vilket jag idag kan se som en oerhört positiv sak, trots 8-10 extra kilo som lagt sig på kroppen sen studenten, haha!  

Jag har inte riktigt tid att skriva klart det här inlägget idag så jag får fortsätta imorgon.


Det blev inte riktigt som jag tänkt med uppdateringen, haha! Men här kommer den i alla fall :)

Vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans. Läste B-kursen i medie- och kommunikationskunskap i Lund i våras och har då bara C-kursen kvar att läsa i ämnet. Under vårterminen läste jag även mode och trender på Campus i Hbg. Det var ett par stressiga månader vill jag lova, det resulterade dock i en viktminskning på 8 kilo, haha! 

Efter en stressfull vårtermin med tentor hit o dit, grupparbeten, b-uppsats och jordgubbsförsäljning, åkte jag och Jennie till Alanya och slappnade av. Hade en underbar vamr och solig vecka med god mat och goda drinkar. Efter semestern var det hem till Svedala för att börja plugga lite. Ja, inte nöjde jag mig med en stressig vår utan skulle minsann läsa i sommar med. Läste medieanalys distans på Högskolan i Halmstad, som sedan skulle bli min skola under höstterminen.

I våras bestämde jag mig nämligen för att spendera hösten någon annansans än i Lund och Landskrona. Hade först tankarna på vår kära huvudstad Stockholm, men boende där verkade omöjligt. Tankarna flyttades sedan till Göteborg, men tillslut blev det Halmstad som jag flyttade till. Fick ett boende hos ett pensionärspar. Fick hela källaren för mig själv, med egen ingång, eget kök, tvättstuga och badrum.

Den 31 augusti var det den första dagen på en ny termin och dessutom med ett helt nytt ämne. Höstens studier skulle bestå av företagsekonomi på grundnivå. Med facit i hand var detta det värsta ämnet jag någonsin läst och då menar jag i hela mitt liv. För det första skulle man läsa två ämnet parallellt, vilket resulterade i att jag hade en tenta på måndagen och en annan på fredagen samma vecka. För det andra var föreläsarna inte så hjälpsamma som jag kan tycka att en lärare bör vara, detta resulterade också i att min motivation var nere på noll och sedan kom den ner på minus. Om jag ska vara ärlig ligger motivationsnivån fortfarande på noll... Hoppas att en ny termin med nya intressanta ämnen ska få tillbaka min motivation.

Detta var i det stora hela vad som hänt i mitt liv under 2009, allt det där om känslor och mitt privatliv tycker jag att jag kan behålla för mig själv. Jag kan i alla fall berätta att 2010 kommer att vara mitt år, där jag bara ska fokusera på mig själv och mitt välbefinnande, som det så fint heter, utvecklas som person och läsa klart på universitet. Ska försöka gå ner alla de trivselkilon som jag inte direkt trivs med, haha! Som sagt 2010 ska bli mitt år, jag har trots allt årets coolaste födelsedag, 101010.

Kommentarer
Postat av: grahl

detta är ditt år (101010) och förra var mitt! (090909) :D

2010-01-07 @ 10:56:26
Postat av: Tess

haha jaa :D tur att vi slapp dela dag iaf ;P

2010-01-07 @ 11:35:34
URL: http://theresegoldstrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

101010? FÖDDES du då?

2010-01-20 @ 22:26:36
Postat av: Tess

Ja, jag är 0 år gammal! Dumbass..

2010-01-21 @ 10:48:29
URL: http://theresegoldstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0