Alla slut har alltid en ny början

Ja snart är detta året slut, känns rätt skönt faktiskt. 2009 kommer nog att kännas rätt stort, jag börjar plugga på fortsättningsnivå och jag vet vad jag själv vill uppnå med det här året. Bara det tycker jag känns stort, att man har mål att uppnå. Det här året som gått hade jag inte en aning om någonting, men det blev också ett rätt halvdant år. Men nu är det snart slut och man kan se framåt istället. Jag ska börja ta för mig mera och bara göra saker jag verkligen vill och skita i det som inte är bra för mig, det låter väl som en bra grej? Det är ju mitt liv och jag gör vad fasiken jag vill :)

Hur man än försöker så kan man inte vara alla till lags, det finns liksom inte. Och det måste man också inse, annars kommer man att gå itu tillslut. Det är väl det jag har kännt i vissa perioder i år, istället för att säga ifrån att man inte orkar mer så har jag bara lett lite försiktigt och försäkrat alla om att det varit bra, trots att jag kännt mig sönder inuti. Nu får det vara slut på sådant!

Nej nu har jag varit lite känslig, så nu är det slut med sånt trams, haha! Ska iväg till Center Syd och försöka hitta en klänning till imorgon kväll/natt och sen in på Systemet - för första gången, hahah!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Kissdockan

Bra insikt Tassen :)

Vi kan göra en pakt, jag började med att bestämma att jag inte skulle göra saker jag inte ville under mellandagarna, men man inser ju att man bara är idiotisk som inte bestämmer det för alltid istället!

Okej att man givetvis kan ställa upp för sina nära och kära, vilket ibland kan innebära att man får göra saker man kanske inte hade önskat i första hand. Men i slutändan, mår man inte själv bra så kan man inte direkt hjälpa andra heller i längden.



Så mitt mål är att göra saker jag vill och försöka säga nej till det som blir för mycket, allt från små saker som att följa med ut en fredag som att säga ifrån nära något är riktigt riktigt fel!



Heja oss! ;)

2008-12-30 @ 23:44:28
URL: http://kissdockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0