Året som gått

Tänkte att jag skulle vara lika duktig som Maja och sammanfatta det gångna året med några (väldigt många) väl valda ord.

Sista året i gymnasiet gick extremt fort. Ett år som jag alltid kommer att bära med mig, jag utvecklades något enormt under den terminen. Både inom skolan och i mitt privatliv. Jag fick en bättre självkänsla (trodde jag). Det varade dock inte så länge, eftersom jag fick en hel drög med falska rykten efter mig. Mindre kul och sagda av en mindre klok tjej.. Det var ett resultat av en månad som jag hade tillsammans med den här killen och det verkade hon inte tåla.
But now he's long gone..

Nästa steg i schemat blev studentbalen. Jag hade sytt upp min hallonrosa klänning hos Maria på Salong Unique. Min kavaljer på denna bal var Fredrik. Tack för en trevlig kväll!

Bara någon vecka senare var det dags för ännu en milstolpe i livet - studenten. En underbar dag firades med en massa släkt och vänner. Dunka mig Frida var i studenttältet på dagen och sjöng in studentdagen med oss studenter. Underbart!

Veckan efter studenten drog jag, Malin L, Maja, Louise och Malin O till Hultsfred. Trevliga människor och rätt trevlig festival i sig. Rätt bra väder, tills sista kvällen då jag och Louise fick leka scouter. Hahaha!
   Maja och Malin hade åkt hem pga magsjuka, så jag och Louise använde Majas tält som extra skydd till mitt tält. Vi klädde alltså in mitt lilla tvåmannatält med Majas tvåmannatält och tejpade och höll på, sen flyttade Louise in till mig och vi slapp både att frysa och att flyta omkring. Briljant!

Sen kom dagen med beskedet. Jag var så nervös så jag trodde jag skulle svimma. Beskedet om vart jag kommit in på högskolan. Skulle sista terminen med allt slit vara ovärt?
Det var det inte! Jag kom in på reservplats i Helsingborg, men jag ville inte vänta utan bestämde mig för att börja ett nytt liv på en ny plats.
   Jag tog mina grejer och flyttade 30 mil ifrån lilla trygga Häljarp, till Kalmar. Jag hade nämligen kommit in på den enda Media Management utbildningen i Sverige. Och ja, jag skryter lite om det, men det tycker jag minsann o da att det är värt.

Sen blev det Landskrona Karneval och Helsingborgs festival. Faktiskt riktigt roligt!

Sommaren var plötsligt slut och jag måste bara skriva tack till alla dem som gjorde det bästa av den här sommaren. Bland annat; Maja, Jennie, Malin J, Zebastian och Brodden. Ni andra är också guldvärda!

Innan jag flyttade träffade jag min älskade vän. Fy sören vad jag hade saknat honom! Det var guldvärt! Ännu bättre blev det när du ville komma upp och hälsa på. Sagt och gjort, en månad senare hämtade jag honom på stationen i Kalmar. En trevlig helg med mycket prat :)

Dagarna gick och helt plötsligt var det dags för min operation. Jag skulle ta bort mina halsmandlar. Två veckors sjukskrivning och sängliggande var inte så himla trevligt, men nu är jag rätt glad att jag gjorde det.

I samma veva fyllde jag 19, vilket inte är något alls att hurra över. En mycket onödig ålder om ni frågar mig..

Höstterminen har gått fort och nu sitter jag här hemma hos mina föräldrar på nyårsafton. 2006 kan man väl kalla för kärlekens år och 2007 kan man nog kalla för möjligheternas år. Inte så mycket kärlek detta året, men jag lever och mår bra ändå. Haha! Det som hade kunnat bli något har jag sopat under mattan och kommer aldrig att ta fram igen. Det mår bäst av att vara bortglömt. Det tycker dock inte alla, nämner inga namn, men tror att de flesta vet vad och vem jag menar..

2007 kommer dock att sluta lyckligt med tanke på att jag ska träffa M idag och sen bär det av till Kågeröd för att fira det nya året med mina vänner.

Tack för mig och välkommen hit 2008.


I dont worry cause
Everythings gonna be alright
People keep talking
They can say what they like
But all I know is everything's gonna be alright

Kommentarer
Postat av: Maja Munke

Haha ibland får man skryta lite, så det gör du rätt i hjärtat :D
O du har helt rätt "Everything is gonna be alright" :) Jag säger bara en sak - Don't let them get to you! Du är guld och dom är sten.

2008-01-01 @ 13:48:17
URL: http://munke.blogg.se
Postat av: Anonym

så omoget & onödigt att dra upp de nu igen, att ens nämna de?

2008-01-05 @ 19:23:04
Postat av: Jag

Beror på hur man ser på det, tydligen har folk inte glömt och "stör" sig fortfarande. Jag ångrar ingenting, är bara mindre nöjd med vissa saker jag gjort. Så därför ser jag ingen anledning till att hålla tyst, för det andra har jag inte skrivit några namn. So shut up!

2008-01-07 @ 16:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0