En "snabb" uppdatering.

För sen måste jag nämligen ta tag i mitt rum. Håller på med en stor vårrensning av alla mina kläder, eller kanske inte riktigt, men kläder som jag inte använt på något åt som legat nerpackade i lådor. Fyllde snabbt och enkelt en IKEA-påse och en Gekås-påse som jag ska lägga ut på Tradera. Har redan fått några bud så det är ju kul!

I fredags var som sagt Jakobs föräldrar på middag. Hans lillebror dök också upp lite senare. Jag hade tänkt att det var Jakob som skulle laga maten, men det blev inte riktigt så. Han fick ta tag i riset, vilket han trots allt fixade bra, eller hur du? ;P Maten fick jättebra betyg av "publiken" och likaså efterrätten. Det var så roligt när vi var och handlade. Jag frågade Jakob om han ville ha något till efterätten, men det ville han inte. Så frågade han om jag ville ha något så svarade jag att jag ville ha bär. Så bär fick det bli. Sen när vi väl åt efterätten (som för övrigt var chokladpannacotta) ändrade han sig visst och några bär slank ner, haha!

Dagen efter var det matchdags och jag begav mig till Höör vid tiotiden. Solen sken som tur var, men den försvann igen i andra halvlek. Borlunda vann i alla fall med 4-3. Måste bara skriva vilken förbannat jävla tur jag hade när jag körde ifrån Höör, vi var inom systemet där så blev mnågra minuter senare än de andra i laget. Så när vi kör där på 80-vägen går det snabbt ner till 50 och ja vi höll väl 60 ungefär. Och mycket riktigt där stod farbror Blå och kollade hastigheten. Som tur är hade jag en bil framför mig som polisen kallade in och jag fick smita förbi. Herrejösses vilken tur va?

På kvällen var det dags för fest i Malmö. Mötte upp Johan och Anjé på stationen och sen tog vi oss vidare till Kronprinsen och hem till Johan och Sofie, där Marcus och Evelina senare kom. Riktigt trevligt och trevligare blev det när Johan tog på sig rollen som lekledare och hade anordnat 7-kamp. Priset i sjukampen var en Bajapäron, som killarna tyvärr vann. Men de var nog lite för stolta för de ställde upp på en rematch som tjejerna sedan såklart vann!

När klockan närmade sig midnatt gjorde vi oss redo för stan och närmare bestämt Hipp. Efter ett bra tag på Hipp smög jag och Jakob vidare mot BK. Sen gjorde de andra oss sällskap, därefter var det dags för taxiresan från helvetet. Sen somnade man gott vill jag lova.

Nej ta tag i rummet var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0