Pepparkaksbygget från helvetet!

Har glömt att berätta om mitt, numera årliga, pepparkaksbygge med Jennie. Det började med att jag och Jennie inte hade några planer till lördagen då vi skulle ses. Så då kom jag med den briljanta idén att vi skulle fixa ihop ett pepparkakshus. Vi gjorde nämligen ett till julen 2009 som blev fruktansvärt fult.... Därför skulle vi satsa mer dne här gången.

Sagt och gjort. Vi stack till Coop för att köpa deg. Ja deg, det skulle ju bli ett riktigt bygge. Ritningen hade jag tittat ut på nätet, haha!

För att ni ska förstå hur jävla tufft och frustrerande det var säger jag 7 timmar. I 7 jävla timmar höll jag på att mäta, kavla, skära, baka i ugnen. Sen pausade jag en timme för att alla bitar skulle få stelna ordentligt innan det var dags för ihopsättningen.

Men det var också där det dog. Husfanskapet var alldeles för det första alldeles för stort och för det andra var vissa bitar lite för bräckliga för att klara ihopsättningen, haha! Lägenheten fick nästan utrymmas pga Jennies brända socker, hahah! Skrattade nästan så mycket att jag kissade på mig. Köket var 100 grader varmt så min vatten konsumtion hade under dagen legat på minst 110%. Sockret gick på fem röda från gyllenbrunt till svart och röken vällde ut i lägenheten. Mitt i röken försöker Jennie ta sig från köket till balkongdörren sen säger hon "jag tror inte mitt brandlarm funkar". No kidding!

Huset var totalt 42 cm brett och när allt hade varit på plats hade det varit 35 cm högt. Rätt maffigt va? Nu kommer Jennie säkert kommentera att om jag varit lite klokare den dagen hade jag inte tredubblat ritningen.....





Vi satte dit stjärnan mest för den symboliska betydelsen. Jävla mög!

Ps. när det väl gått sönder åt jag också av det, bara för att  vara symbolisk. Ds.


Kommentarer
Postat av: Jennie Adawi

Hade du varit lite klokare den dagen hade du inte tripplat!!!!!

2011-01-02 @ 19:54:05
URL: http://adawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0