Dag 03 - Mina föräldrar

För det första kan jag berätta för er att i juni i år har mina kära föräldrar varit gifta i 20 år, vilket måste firas

Tänkte göra det lite enklare för mig och dela upp dem.

Catarina heter min mamma och är 40+ (hon blir nog gladare om jag skriver så…). I mina ögon är hon den bästa mamman, även om hon ibland kan ha sina stunder då man kan störa sig. Men det är väl lite så en mamma ska vara? Underbar, men med några störmoment. Många säger även att jag ser ut precis som henne, i alla fall då hon var ung. Men jag sätter mig, såklart, emot alla dessa påståenden. Får kanske ta och leta upp några foton på mamma när hon var ung så vi kan få det överstökad en gång för alla..

När det gäller utbildning så är min mamma rätt cool ändå. Hon är nämligen kemiingenjör och arbetar på ett kärnkraftverk. Visst är det lite häftigt? För mig har hon alltid jobbat på kärnkraftverket, även om hon tog tvåårs paus och ägnade sig åt lite studier.

Powerkvinna, så hade man kanske kunna säga om henne. Precis så som min mamma är, så vill jag vara när min tid är kommen!

Mats heter min pappa och är trettio år äldre än mig, eller för att vara exakt trettio år och nio månader vilket innebär att det är hans födelsedag idag. Grattis daddy, hurra hurra! Min pappa är en stilig och klok man. Han är lite som ett gott vin, han blir bara bättre med åren.

Pappa kan nog i topp på ”världens bästa pappa”-listan. Vad skulle jag göra utan honom? Vad jag än har problem med så kommer han som en räddare i nöden. Ibland är det helt befogat av mig att be om hjälp, ibland gör jag det bara för att jag vet att han kommer och fixar det… Vilken utnyttjande dotter han fått, haha!

På dagarna jobbar min pappa alldeles för mycket, tycker i alla fall jag. Tror nog att han håller med mig, han säger dock att ska sluta jobba om 9 år. Vi får väl se hur det blir med det säger jag och min lillebror och säger att han snarare kommer att arbeta tills han är 68!

Vet inte riktigt vad jag mer ska skriva pappa, mer än att han är den bästa jag någonsin kunnat få.

Vilken jädra tur att jag fått just de här föräldrarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0