Årsresumé för 2010

Som vanligt vet jag inte riktigt var jag ska börja. Året har gått så fruktansvärt fort. I våras läste jag juridik (juridisk översiktskurs) på Lunds Universitet. Läste samtidigt två kurser distans. Fullt upp med andra ord!

Samtidigt som juridikkursen avslutades genomförde jag en rotfyllning. Fy gudarna vad jag var nervös då. Men idag är jag riktigt glad att jag gjorde det. Kan ju tugga igen!

Våren kom äntligen och jag kunde plocka fram ballerinaskorna och jeansjackan. Det blir liksom de första vårtecknen här hemma. Massa strumpor och sånt mög är inte riktigt min grej… Marcus hade sin sista termin på gymnasiet och ni som varit där vet hur mkt man har att göra då. På ett bra sätt givetvis. Det blev studentbal och en studentvecka han sent lär glömma!

Veckan efter firade jag och mitt körkort två år tillsammans. Två underbara år!

Sen var det dags för midsommar. Och vilken midsommar det blev! Vi var ett bra gäng här hemma som firade sommaren med sång, lekar och god mat. Hade gärna ställt till med samma fest även i år – för så bra var det! Eller hur Brodden? Ha ha!

Karnevalen kom och det gjorde sommaren med. Först var det dags för Lars Winnerbäck på Citadellet och gud var lycklig jag var då. Tänk att Landskrona kan vara så fint?! Nästan så att man får nypa sig själv i armen för att tror att det är sant.

Under hela sommaren jobbade jag på Barsebäcks Infocenter. Trivs som fisken i vattnet där!  Tog dock en veckas semester och åkte med mamma och pappa till Ixia på Rhodos. Levde verkligen lyxliv i en vecka. Resultatet för pappas del var +4 kilo på vågen, haha! Jag hade lite bättre tur med +-0.

Sommaren gick även den fort som tusan, men så är det väl när man börjar bli vuxen. Dagarna fylls med viktiga saker så som jobb och då tickar klockan på fort som bara den. Höstterminen startade dock snabbare än vad jag velat. Med endast fem dagars ledighet hann jag inte riktigt ladda om, men det gjorde inte så mycket för jag skulle börja på Lunds Universitet igen och läsa medie- och kommunikationsvetenskap, den här gången den sista kursen med c-uppsats. Mina kursare var väldigt trevliga och jag och Caroline fann varandra direkt. Vilket jag idag är oroligt glad över! Världens bästa Caroline! Vi har nyss gjort klart vår uppsats som blev riktigt bra! High five partner in crime!

Jag avslutade förra årets årsresumé med att 2010 skulle komma att bli mitt år. Och med facit i hand så har det varit ett himla bra år! Har träffat nya vänner som jag tänker hålla hårt i. Har träffat en person som får mig att må bättre än vad någon tidigare gjort. Dock har målet om att bli klar på universitetet flyttas sig lite. Räknar därför med att under våren 2011 ställa till med världens fest för mig!


Kommentarer
Postat av: Brodden

Ehm jo, den var ju liksom bra, tror jag? hahah!

2011-01-06 @ 12:44:34
URL: http://brodden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0