Nystart

På måndag börjar en nytermin med ett helt nytt ämne. Ska nämligen läsa en juridisköversiktskurs, med andra ord handelsrätt på Lunds Universitet. Det ska bli himla spännande faktiskt och skönt o komma tillbaka till Lund igen, har faktiskt saknat det lite grann :P

Igår blev det bio med mina tre pojkvänner; Brodden, Grahl o Theuer. Det blev premiären av Snabba cash. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om filmen, den var bra men inte en bråkdel så bra som boken. Tyckte att det fattades viktiga saker ur boken i själva filmen. Saker som jag tyckte låg som grund för hela handlingen, så det var väl en liten besvikelse. Men skådespelarna var lysande. Joel Kinnaman var suverän i rollen som JW, han kändes jävligt säker som "stekare" i överklassens Stockholm, haha!

Det blev också lite målande av Theuers hall igår. Ser ut som en helt ny lägenhet nu :) Ny väggfärg, nya möbler!

Får se vad dagen för med sig! Jag och Malin ska i alla fall umgåsa :P

Kommentarer
Postat av: Kissdockan

Lund (host, jag..) har saknat dig också ;)

2010-01-16 @ 11:23:35
URL: http://kissdockan.blogg.se/
Postat av: Emma

Snabba cash, har funderat att se den. Borde man läsa boken innan?

2010-01-16 @ 11:43:29
URL: http://pombi.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Iofs är det nog så med alla filmer. Böcker har inga gränser för man ser allt själv. Jag antar att det bara är att chansa, men både boken och filmen verkar bra så jag ska nog undersöka båda :)

2010-01-16 @ 16:45:04
URL: http://pombi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0