Ett besök hos tannamagaren

Mina närmsta vänner vet att jag har en tand som inte kan låta mig vara i fred! Har varit hos tandläkaren många, många gånger med just den här tanden och idag var inget undantag.

Kom till tandläkaren vid kvart i elva (hade tid 11.30) tänkte sitta och plugga lite innan det var min tur, sen kom tandsköterskan ut och sa att det var bra att jag var tidig för de hade fyra (!) stycken som inte dykt upp så de kunde ta mig nu istället. Ja det var bara att gå in o få tänderna röntgade och hela det där man ska gra vid en årlig undersökning. Men nu har jag ju den där tanden som sätter käppar i hjulet och pga att jag hade fått mer tid idag så tyckte min tandläkare att vi skulle borra upp tanden och göra en ny provisorisk fyllning och se om det är min gamla fyllning som spökar. Jodå, jag fick bedövning och sen började hon borra och borra och borra.

Avskyr verkligen ljudet som uppstår när borren slår emot tanden, ryser i hela kroppen och jag sjunker längre o längre ner mot stolsryggen.

Men med halva huvudet avdomnat, en ny fyllning och en tom plånbok gick jag därifrån med ett litet hopp! För fungerar inte detta blir det en rotfyllning! Och det är inget nöje, tro mig!

(4½ timme senare och bedövningen börjar äntligen släppa, woooho!)

Kommentarer
Postat av: Hugos mamma

Nu vet inte jag vilken tandis du går hos men tror det borde vara samma iallafall hos folktandvården. Att man kan teckna en försäkring som gör att du betalar en summa om året och sen efter det har du gratis tandvård. Jag betalar nånstans mellan 300-500 kr om året och sen kan man gå till tandis precis när man behöver det :). Kanske kan vara nåt? så du slipper betala så mycket pengar på en gång menar jag :) Hoppas det blev bättre med den nya lagningen iallafall :)

2010-02-21 @ 16:46:30
URL: http://hugozmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0