Smarta uttalande á la Tess

Har gjort två misslyckande uttalanden den här veckan. Båda har dock lett till ganska mycket skratt så tänkte dela med mig av dom båda.

Vi sitter vid middagsbordet, jag, mamma och Marcus. Marcus dator har klabbat de sista dagarna men äntligen har den kommit igång igen och fungerar som den ska. Mamma kommer in på att vi måste skaffa Office-paketet till datorerna och att det då måste gå till Windows 7 eftersom Marcus har det på sin dator. Sen börjar vi diskutera XP och att Office-paketet måste fungera till XP med. Vet inte riktigt varför jag sa som jag sa, men jag sa i alla fall: "Jag är jättenöjd med XP, det fungerar skitbra".
Marcus som snabbt kopplar säger då "men har inte du Vista?"
och utan att ens koppla att jag sagt fel svara jag bara "Jo det har jag".

Sen igår kom Marcus ut till mig i köket och frågade när jordgubbarna kommer.
Då svarar jag "Hur ska jag kunna veta det? Jag är väl inte i den branschen?"
Marcus svarar "Näe, men.."
Och innan han ens hinner prata klart säger jag "Runt den 20 maj".
Ni skulle sett Marcus blick, hahah! "Du visste ju ändå! hur ska jag kunna veta det?" sen slog han sig på pannan och gick ner i källaren, hahah!

Smart Tess, smart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0