Bojkotta Lindex?

Som ni säkert vet har Lidex lanserat en lite lyxigare kollektion som bara finns i storlekarna S och M. Visst det är 36/38 och 40/42 men för fan! Jag förstår inte detta! Det är så himla mycket skriverier i media om skönhetsideal, vikt och tjohejsan och att modeller inte får ha ett BMI på under 18 osv osv. Då passar Lindex på att göra en kollektion för ett begränsat antal kvinnor! Såg nyss klippet på Aftonbladet där Angela Monroe, ni vet hos från Robinson, provar kollektionen. Den passar inte henne. Hon är 180 cm lång och väger 80 kilo, vältränad och fit. Slår vad om att jag, som har breda höfter, fylliga bröst och är 176 cm lång inte heller hade kunnat få på mig kläderna hur gärna jag än hade velat. Och inte fan vill jag gå på avdelningen för lite "kurviga och större kvinnor" som Lindex informerar om nu mitt i stormen, bara för att jag har lite bröst och en rumpa! Nån måtta får det vara!

Nä, fy Lindex det här var fantamej ett bakslag, ni hade till fixat till er och imponerade med Emma Wiklunds Rosa Bandet kollektion, men det här får mig att bli riktigt arg och ledsen! Trodde att vi hade kommit längre i samhället och att vi inte behöver vara trådsmala modeller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0