Trakasserier och mobbning

Som de flesta kanske har hört/läst har Carolina Gynning blivit utsatt för mobbning och trakasserier via hennes blogg på Stureplan.se. Jag kan inte mer än att skämmas över de människor som utsätter henne för detta.

Det är vuxna människor som skriver oförlåtliga saker om henne och hennes familj. Saker som man egntligen borde ha noll tolerans mot. I skolan är mobbning förbjudet, men vad har hänt när det sker i vardagslivet när man är vuxen? Ska det inte vara förbjudet där med?

Läste en kommentar till artikeln på Aftonbladet och själv  tycker jag att personen som kommenterat har satt huvudet på spiken.

"Nu har ni varit på bild i Aftonbladet och fått era namn nämnda. Nu är ni liiiiiiiiiite kända för allmänheten. Så, NU kan ni dra åt helvete!"

Är det så långt folk går för att få "15 minutes of fame"? Jag tycker att det är så jävla omoget så jag blir rädd, rädd för människorna som anser att det är helt okej att skriva och trakassera en annan människa.

Carolina Gynning är också en människa med känslor. Hon skriver öppet om saker hon varit/är med om, hon skriver saker med budskap, som för vissa kanske inte anses vara okej, men hon gör det och står för det. Låt då henne göra det, vi lever faktiskt i en demokrati. Eller gör vi det? I en demokrati är yttrandefrihet en självklarhet, men här klankar man istället ner på en person som i allra högsta grad använder sig utav yttrandefriheten. 

De skriver att hon inte åstadkommit något i sitt liv, men vafan har de som skriver detta då åstadkommit om de sitter och trakasserar en annan vuxen människa, så mycket att det får henne att må psykiskt dåligt?!

Skandal! Jag blir så arg!

Kommentarer
Postat av: OLESSIA

trött på den bruden

2009-07-10 @ 18:12:58
URL: http://olessiavontaylor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0