Home sweet home

Har lite svårt för det yttrycket just nu. Jag har nämligen två hem som jag trivs väldigt bra i.
Ett här hemma i Häljarp, Skåne och ett uppe i Kalmar, Småland.

Hemmet här i Häljarp har jag bott i, i nästan 19 år.
Hemmet i Kalmar har jag bott i några månader, snart fem månader för att vara exakt.

Det ska dock bli tre år sammanlagt i lägenheten på östkusten.
Tre år av mitt liv som är och kommer att bli så betydelsefulla både i nuläget och i framtiden.

Flytten har ändrat mitt liv totalt. Nya möjligheter, nya vänner och nya mål.

Kärleken hatar jag fortfarande. Eller är det kanske kärleken som hatar mig?
Orkar inte med sånt trams just nu. Så ska låta det gå in genom och sedan gå ut igen, utan att det rör mig alls. Inga känslor ska fastna och jag ska inte bry mig och inte ta åt mig. Jag har varit arg, senast igår, på grund av just sånt trams, men nu får det vara nog..

Nu ska spelet börja.

Kommentarer
Postat av: Grahl

Vilket hem är mest "hem" ? ;)

2008-01-20 @ 23:08:08
Postat av: Tess

Tror det är hemmet i Häljarp som väger större där, trots att jag bor i gästrummet ;)

2008-01-20 @ 23:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0