Ett hej och ett leende kan inte skada

Som ni vet har jag flyttat 30 mil hemifrån och känner därför inte en själ förutom de jag har trättat och lärt känna. Men ändå så är Kalmarborna oerhört trevliga. Jag cyklade min vanliga tur till skolan imorse. Nervös som jag var stressade jag som f-n, haha! Jag stannade vid en korsning och en dam kommer upp vid min sida tittar åt mitt håll och säger "Hej" sen cyklar hon vidare. Väldigt trevligt tycker jag!

Jag har precis varit och tittat på färg som min lilla renovering, så när jag är på väg hem igen möter jag en man som fixar med sin soptunna. Han tittar upp på mig när jag cyklar förbi och säger "Hejhej". Jag blev chockad!

Sen kan man alltid diskutera om den äldre generationen är trevilgare än de andra..
Vilket jag tror, haha! Dock är jag oerhört trevlig när jag är ute på stan eller ute och cyklar.

Kom på mig själv idag med att jag alltid ler när jag cyklar. Speciellt om där kommer någon med en mycket söt hund, hahaha! Där vet jag att en mycket god vän till mig hade sagt "Allt handlar om hundtricket,  du vet varför jag är ute med hunden". Han är söt han! Haha!

Kommentarer
Postat av: Brodden

Hahahaha!! Ja det är nog den äldre generationen som är trevligare haha. Inte ofta man träffar ngn "ung" som säger hej när man cyklar förbi haha

2008-01-30 @ 12:10:51
Postat av: Tess

Haha! Nej, det är synd det :P I Häljarp hälsar jag på de flesta faktiskt :D

2008-01-30 @ 12:49:37
URL: http://theresegoldstrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0