Resumé av 2008

Brukar skriva årsresumén på nyårsafton, men har tråkigt så det blev en nu istället :P

"2006 kan man väl kalla för kärlekens år och 2007 kan man nog kalla för möjligheternas år."


Så löd en mening i förra året summering. Vet inte riktigt vad jag ska kalla år 2008, kanske nystartens år. Det passar nog rätt bra med tanke på vad som hänt detta år. Jag gillade ändå 2008 på något sätt, men hoppas att 2009 kommer att bli kanon. Ser väldigt mycket fram emot det i alla fall :)


Som de allra flesta vet så avslutade jag studierna i Kalmar redan efter två terminer. Jag trivdes inte allt och lät studierna bli lidande för det och så fort jag kunde åka hem så gjorde jag det och mådde illa när söndagen kom och jag skulle åka tillbaka. Det var ett av de bästa besluten jag tagit i mitt liv. Jag trivs som fisken i vattnet där jag läser nu, har fått underbara vänner och studierna går galant. Det sämsta är dock att jag bor hemma, men som sagt det är billigast, haha! Ska söka jobb som en galning det kommande året allt för att kunna flytta hemifrån, så om ni har något ledigt jobb så hör av er.


Jag måste också skriva att jag tog mitt körkort i somras. Efter många goda miner om att där var många veckor kvar till min uppkörning, lyckades jag lura nästintill alla mina vänner och helt plötsligt hade jag det rosa kortet i handen.
En underbar känsla!


Sommaren var dock sjukt tråkig, när alla mina vänner jobbade så låg jag hemma på gräsmattan och läste en massa böcker, haha! Det blev dock både Landskrona karneval och Helsingborgs festivalen, sen i augusti åkte jag, Jennie och Maja, samt Martin och Svärd till Bulgarien. En helt underbar resa med mycket sol och drinkar. Hade hemskt gärna velat vara tillbaka i solen och värmen nu.


Sen började plugga igen, fast denna gång på Lunds Universitet, medie- och kommunikationsvetenskap. Som jag skrev tidigare trivs jag mycket bra och har beslutat mig för att fortsätta med detta till våren, har även kommit in på en kurs på Campus - mode och trender. Så Helsingborg kommer att få se mer av mig.


Fyllde också 20 år det här året. En mycket mer betydelsefull siffra än 19 kan jag ju säga, haha! Har dock inte använt mig så mycket av den än, har faktiskt inte varit och handlat på systemet än och 2½ månad har gått, haha!


Nu ska jag glo på lite film o vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0