Onomatopoetisk

Här sitter jag och sitter. Ska snart ta o plugga har jag tänkt mig. Det blir nog ganska mycket läsande idag. har ju all tid i världen.. Ska till och med påbörja den andra boken idag och renskriva alla föreläsningarna. Jag känner mig så flitig! Hahaha!

Har en speciell känsla i magen idag, kan dock inte förklara vad det är för känsla. Inte än i alla fall.  
Ska bli kul o se hur den utvecklas.

Träffade på ett nytt och jävligt konstigt ord idag - onomatopoetisk

Herregud, vilket ord var det första jag tänkte! Vi satt som stora frågetecken i salen.

Ordet onomatopoetisk beskriver ord som är ljudhärmande. T.ex. mjau, bom, vov.

Så nu vet ni det, maha!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Det ordet lärde Mia oss i tvåan så det satt kvar hos mig :D Haha! Hur kan du glömma ett sånt ord? :D Hahaha

2007-09-11 @ 16:39:13
URL: http://adawi.blogg.se
Postat av: Maja

Haha tack för infon darling ;)

2007-09-11 @ 23:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0