Föreläsning

Idag har jag varit på min tredje eller fjärde föreläsning, vilket minne man har fått. Katastrofalt!

Kommunikationsterorier stod på tapeten och det vara bara att spetsa öronen och vässa pennan och börja anteckna. Det var Örjan som var vår föreläsare, han är också vår så kallade klasspappa.



Vi diskuterade om olika sätt att kommunicera på och Örjan tog direkt upp när vi är på Kåren (vår studentnattclub kan man väl säga) och står där på dansgolvet utsänder vi en viss kommunikation med folket runt omkring. Både med vilje och för att vi människor är skapta på detta sättet. Enligt Örjan hette det i alla fall "för att få en tillfällig partner eller ha koll få heltids partnern". Haha! Kan ni tänka er vilket skratt som utbröts i salen när vår 45-årige motorcykelknutte till föreläsare sade det.

Igår kom jag fram till att jag har 858 sidor att läsa till den 29 september då vi har tenta i denna kursen, nyckelbegrepp. Det har gått en vecka sedan första skoldagen och jag har läst 70 sidor (en halv bok av tre hela böcker). Jag undrar hur detta ska sluta!


Var på Netto igår (det riktiga Netto) och inhandlade en hel del grejer för att fulländra mitt matförråd. Det blev bl.a fiskpinnar, köttbullar, lingonsylt, marmelad, nektariner, mjölk och paprikakrydda. Haha!

Det blev ingen städning igår utan jag får ta mig i kragen
och hämta dammsugaren och suga upp tussarna idag!

Tack o adjö!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Fickpinnar? HAHAHA

2007-09-03 @ 17:56:27
Postat av: Jag

FiSkpinnar :D haha!

2007-09-03 @ 19:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0