Bloggstart

Ja, jag får väl ta och bli som de flesta här i landet - en bloggare.

Nu när jag sitter ca 30 mil ifrån mina vänner är det kanske ett suveränt alternativ. Vem vet? :)

Här får ni i alla fall lite mer information om vad som händer här uppe i Småland och om alla dess människor och aktiviteter som sker, haha!

Jag kan ju börja med att skriva om att Brodden totallurade mig härrom dagen! Jag ville veta var Netto (matbutiken) låg här i Kalmar, han kollade upp det och ringde sedan mig. Där fanns tydligen två matbutiker här. Den ena låg nere i stan och den andra uppe vid ett industriområde. Jag tog min cykel och cyklade ner till stan. Jag cyklade, cyklade och cyklade. Inte låg där någon Netto-butik, utan bara en optiker på den gatuadressen.
Jag tog därför fram kartan och konstaterade att det var en ganska bra bit till den andra affären men det fick gå ändå. Jag cyklade iväg och det började nu ösregna. Jag hade kommit halva biten och tyckte inte alls att det var lönt att vända hem igen. Tvi fick jag! När jag väl kom fram fast det ingen Netto-butik utan endast Nettotaxi. Alltså ett taxibolag som heter NETTO.

Så kan det gå. Nu vet jag i alla fall att det finns en Netto matbutik här i Kalmar och att det tar ungeför 5 minuter att cykla dit. Betydligt skönare och fortare än 45 minuter i ösregn kan jag lova!

Blev väckt igårkväll av ett okänt nummer på mobilen, jag struntade därför i att svara, både för att jag blev irriterad för att den dumma idioten inte slutade att ringa ioch för att det var okänt nummer. Den femte gången svarade jag i alla fall och ja vad ska jag säga mer än att det inte alls var någon idiot som ringde, det var en alldeles underbar människa som ringde - Anton! Han lät nästan förtvivlad när han frågade varför jag inte hade svarat, haha! Vafan tror han egentligen :P Efter många om och men kom vi i alla fall fram till en underbar idé, maha!

Nu ska jag snart diska och hugga tag i dammsugaren och dammsuga.
Sen måste jag också handla lite mat så att jag klarar måndagen, haha!

Tack o adjö!
Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0